PROTOKOL ÇALIŞMALARI |
RİZE BELEDİYESİ SINIRLARI İÇİNDEKİ BİNALARIN ASANSÖRLERİNE İŞLETME RUHSATI VERİLMESİ VE YILLIK PERİYODİK KONTROLLERİ HAKKINDA İŞBİRLİĞİ PROTOKOLÜ ASANSÖRLERİN İŞLETME RUHSATI VE YILLIK PERİYODİK KONTROLLERİ Bu protokol, tarafların kurumsal anlamda katılım ve işbirliği çerçevesinde yasaların kendilerine verdiği yetkiye dayanılarak düzenlenmiştir. Amaç : Madde 1. Yerel Yönetimlerin, çağdaş kentler oluşturulmasına çok önemli görev ve sorumlulukları vardır. Meslek Odalarının da, kendi mesleki ilgi alanlarındaki konularda yerel yönetimlere yardımcı olmaları, topluma karşı sorumluluklarının bir parçasını oluşturur. İnsan sağlığının korunması, yaşanılası bir çevre, nitelikli işgücünün sağlanması bunlardan bazılarıdır. Çağdaş kentlerin bir parçası olan asansörlerin güvenli kullanımlarını sağlamak amacıyla Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Asansör Yönetmeliği yayınlayarak, asansörlerin yıllık periyodik kontrollerinin yapılmasını ön görmektedir. Bu protokol, yeni asansörlere işletme ruhsatı verilirken yapılması gerekli olan kontrolleri ve asansörlerin yıllık periyodik kontrollerinin uygulama esaslarını düzenlemeyi amaçlamaktadır. Taraflar ve Kapsam : Madde 2. Bu protokol; Rize Belediyesi ile TMMOB Makina Mühendisleri Odası Trabzon Şubesi Rize İl temsilciliği arasında, ilgili İDARE sınırları içinde kalan asansörlere işletme ruhsatı verilmesi için yapılacak olan kontrolleri ve yıllık periyodik kontrollerinin yapılması hakkında düzenlenen bir işbirliği protokolüdür. Tanımlar Madde 3. Aşağıdaki tanımlar; bu protokol metninde başka bir biçimde ifade edilmedikçe belirtilen anlamları taşıyacaktır. 3.1 İdare : Rize Belediyesi ‘dir. 3.2 Oda : TMMOB Makina Mühendisleri Odası Trabzon Şubesi ‘dir. 3.3 İş : İDARE’nin yetki sınırları içinde bulunan asansörlü binalardaki asansörler ile ilgili olarak iş bu protokolün 4.maddesinde yer alan İşin Tanımı’nda belirtilen çalışmaların yapılmasıdır. 3.4 İş Sahibi : Asansör bulunan binanın, 634 sayılı kat mülkiyet yasasında tanımlanan yönetici veya binanın tümünün sahibidir. 3.5 Bakımcı Firma : Asansör Yönetmeliğinin “24. Maddesi†’ne göre asansörün bakımını yapan firmadır. 3.6 Asansör Yönetmeliği: Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nca 15 Şubat 2003 tarih ve 25021 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan asansör yönetmeliği ve ekleridir. Madde 4. 4.1.15 Şubat 2003 tarih ve 25021 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Asansör Yönetmeliğinin 25. Maddesinin gereğini yapmak. 4.2.Gerek bu yönetmelik ve gerekse diğer yasal mevzuat gereği İDARE'ce tutulan kayıtlara katkıda bulunmak. 4.3.İDARE ile bu konuda yapılacak ortak toplantılara katılarak, konuyla ilgili çözümlere ulaşılmasında yardımcı olmak. 4.4.Yıllık kontrol sonuçları ve diğer gerekli bilgileri raporlar ve cetveller halinde İDARE'ye vermek. 4.5.Konu hakkında etkin bir kamuoyu sağlayabilmek için inceleme sonuçlarını ve alınması önerilen önlemleri İDARE ile birlikte gerekli görülen zamanlarda kamuoyu ve basına açıklamak. İşin Başlangıç Zamanı : Madde 5. İşin başlangıç tarihi, bu protokolün imza (yürürlük) tarihinden 30 gün sonraki ilk iş günüdür. Yetki ve Sorumluluklar Madde 6. 6.1. ODALAR'ın Yetki ve Sorumlulukları : 6.1.1. İş bu protokolün 4. maddesindeki 'İşin Tanımı'na giren işleri eksiksiz şekilde yapmaktır. 6.1.2. İşin yapılması için gerekli araç, gereç ve personeli ODA sağlayacaktır. 6.1.3. ODA, bu konuda yetki verdikleri Makina Mühendislerince iş sırasında saptanan eksiklikler, aksaklıklar ve diğer gerekli bilgileri içeren ve ODA’ca hazırlanan rapor ve cetvellerin bir kopyalarını takip eden ayın en geç 20. günü İDARE'ye verecektir. 6.1.4. ODA, yeni yapı kullanma almış binaların asansörlerinin kontrollerini İDARE tarafından gelen dilekçe neticesinde yaparak gerekli bilgileri içeren raporu İŞ SAHİBİ’ ne verir. 6.1.5. ODA, asansörleri en az yılda bir kez kontrol edeceklerdir. Ancak, yaşamsal anlamda eksik ve hatalara sahip asansörlerdeki eksik ve hataların, giderilmesi için belirlenecek süreler sonunda giderilip giderilmediği konusunda ilk kontrol tarihinden en geç 1 (bir) ay sonra ikinci kontrolleri de yaparak durumu gösterir rapor ve cetvelleri, iş bu protokolün 6.1.3. maddesinde belirlenen sürede İDARE'ye bildirecektir. 6.1.6. ODALAR, konuyla ilgili eğitim çalışmalarına 'İDARE'nin belirlediği resmi dairelerde İDARE'de çalışan teknik elemanların katılım isteği olması halinde, 'İDARE' tarafından belirlenen ............ kişinin, bu eğitime katılımında İDARE'den bir ücret talep etmeyecektir. 6.1.7. Asansör periyodik kontrollerinde kullanılacak formlar ve raporlar,ODALAR tarafından 3 (üç) nüsha olarak hazırlanacaktır. 6.1.8. ODA, 3 (üç) nüsha olarak düzenleyecekleri asansör periyodik kontrol raporlarının asılları ödeme makbuzu karşılığı iş sahibine, bir nüshası İDARE'ye verilecek ve bir nüsha da ODA'da kalacaktır. İş sahibi, asıl nüshadan alınacak örneği bakımcı firmaya vermekle yükümlüdür. 6.1.9. ODA, iş bu protokolün 4. maddesinde belirlenen işlerin bir kısmını veya tamamını İDARE'nin yazılı muvaffaktı olmadan başka kurumlara, kuruluşlara, tüzel ve özel kişilere devredemez. 6.1.10. ODA, iş bu protokolün 4.1. maddesinde belirtilen asansör yıllık periyodik kontrolleri için imalatçı veya bakımcı firmalardan ve onların teknik elemanlarından yararlanabilir. 6.2. İDARE'nin Yetki ve Sorumlulukları : 6.2.1. İDARE, ODA'nın işle ilgili olarak yetkili kıldığı ve iş bu protokolün 6.1.9 maddesine göre periyodik kontroller için yaralandığı elemanlara, ODA'nın düzenlediği ve üzerinde ODA'nın da onayının yer aldığı onaylı bir kontrol görevlisi kimlik kartı verecektir. İDARE, Asansör Yönetmeliğinde tanımlananların yanında ODA'nın bu protokol gereğince yıllık kontrol raporu düzenlemeye tek yetkili olduklarını yazılı olarak ve genel duyuru olanaklarını (basın, yayın, TV, v.s) kullanarak Bina Yöneticilerine duyuracaktır. 6.2.2. İDARE asansörlü Bina Yöneticilerini ve İDARE yetki sınırları içinde çalışma Asansör Bakımcı Firmalarını ilgili yasal sorumlulukları konusunda uyaracaktır. İDARE, özellikle ve öncelikle Asansör Yönetmeliğinin 25. maddesinde belirtilen yasal zorunluluğa uygun olarak, asansörlü binalardaki asansörlerin yıllık periyodik kontrollerini yaptırmalarını, raporlarını almalarını iş sahiplerinden ve bakımcı firmalardan yazılı olarak isteyecek ve onlara bu sorumluluklarını genel duyuru olanaklarını (basın, yayın, TV v.s) kullanarak duyuracaktır. 6.2.3. İDARE, kontroller sonucunda saptanan eksiklik ve hataların giderilmesi konusunda, bunları gidermemekte ısrarlı olan bina yöneticileri ve sahipleri ile asansör firmalarına gerekli yaptırımları uygulayacaktır. 6.2.4. Yapılan kontrollerde işletilmesi teknik yönden uygun olmayan ve bu durum hazırlanacak raporla belgelenen asansörlerle ilgili işlemleri İDARE kendi mevzuatına göre uygulayacak ve ODA 'yı da bilgilendirecektir. 6.2.5. İDARE, ODA veya İDARE ile ODA'nın ortak olarak belirleyip yayınladıkları yıllık asansör periyodik kontrol ücretlerinin uygulanmasında, ODA'ya destek ve yardımcı olur. Periyodik kontrol ücretlerini iş sahiplerine ve bakımcı firmalara yazılı olarak ve genel duyuru olanaklarını (basın, yayın, TV v.s) kullanarak duyurur. 6.2.6. İDARE, asansör periyodik kontrolünü Odalara yaptırıp ücretini ödemeyenlerin ODA'ca bildirilmesi halinde, ödemeyi yapmayan iş sahibi hakkında gerekli yasal işlemi en kısa sürede başlatacak ve ODA’yı da bilgilendirecektir. 6.2.7. İDARE yetki sınırları içerisindeki ruhsatlı asansörlerin bulunduğu binaların adres ve diğer bilgilerini iş bu protokolün yürürlüğe girdiği tarihten itibaren yazılı olarak ODA'ya vermeye başlayacak ve bu işlemi iki ayda tamamlayacaktır. Yeni ruhsat almış asansörlerin bulunduğu binaların adres ve diğer bilgileri ise ruhsat veriliş tarihini takip eden ayın en geç 20'sine (yirmisine) kadar ODA'ya liste halinde bildirecektir. 6.2.8. İDARE,iş bu protokolün iş tanımına giren işlerden ve 4.1. maddesi dışında kalan işlerden yapılmasını istediği işler için, en az 15 (onbeş) gün önce ODA'ya yazılı bildirimde bulunur. Acil hallerde, yazılı bildirim aranmaz, ancak bu gibi hallerde İDARE bu işlerdeki eksiklikten dolayı ODA'yı sorumlu tutmadığını kabul eder. 6.2.9. İDARE, iş bu protokolün 4. maddesinde belirlenen işlerin bir kısmını veya tamamını ODA'nın karşılıklı rızası olmadan başka kurumlara ve kuruluşlara, tüzel ve özel kişilere devredemez. Yıllık Periyodik Kontrol Ücreti Madde 7. Asansör periyodik kontrol asgari ücretleri, ilgili İDARE'nin görüşü de dikkate alınarak MMO Genel Merkezlerince veya İDARE ile ODA'ca ortak olarak her yıl Ocak ayı içinde belirlenir. Belirlenen bu asgari ücretin altında ücret alınamaz. Madde 6.1.4. maddesine göre yapılacak ikinci kontrollerde alınacak ücret, asgari ücretin %50'sinden daha az olamaz. Ekonomik koşulların dayatması halinde asansör periyodik kontrol ücretleri ilgili odalarca yıl içinde (en az 3aylık sürenin geçmiş olması kaydı ile) tekrar belirlenebilir. Diğer Hususlar Madde 8. Taraflar, iş bu protokolde yer almayan hususlar veya bu protokolde yer alan hususlara daha da açıklık getirmek ve uygulama kolaylığı sağlamak için, iş bu protokol hükümlerine aykırı olmamak koşuluyla EK ÖZEL PROTOKOLLER yapabilirler Protokolün Feshi Madde 9. İş bu protokol, tarafların karşılıklı irade beyanı olmadan feshedilemez. Yasal Dayanak Madde 10. 3190 sayılı İmar Kanunu, 3030 sayılı Kanun ve Uygulama Yönetmeliği, 1580 sayılı Kanun, 1593 sayılı Umumi Hıfzısıhha Kanunu v.b mevzuat, 66 ve 85 sayılı KHK ve 7303 sayılı yasayla değişik 6235 sayılı TMMOB Yasası ve buna bağlı çıkarılmış tüzük ve yönetmelikler ile Asansör Yönetmeliği, bu protokolün yasal dayanağıdır. Uyuşmazlık Madde 11. İş bu protokolün uygulanmasından dolayı İDARE ve ODA arasında olabilecek uyuşmazlıklarda Rize Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkilidir. Yürürlük Madde 12. İş bu protokol, İDARE ve ODA tarafından imzalandığı tarihte yürürlüğe girer. Madde 13. İş bu protokol 3 sayfa ve 13 (onüç) maddeden ibaret olup 3 (üç) nüsha olarak İDARE ve ODA'nın yasal yetkililerince birlikte düzenlenmiş ve okunduktan sonra ..../..../ 2007 tarihinde kabul ve imza edilmiştir. |