MMO 44.DÖNEM GENEL
KURULU YAPILDI |
83 bin üyeyi temsilen 854 delege ile toplanan genel kurulda yönetim
kurulunun çalışma raporu değerlendirilip, yeni dönem çalışma programının ana
hatları belirlenecek. Seçimlerde ise yeni dönem Oda yönetim, onur ve
denetleme kurulları, MMO`yu TMMOB yönetiminde temsil edecek yöneticiler ile
Odayı TMMOB genel kurulunda temsil edecek 100 delege seçildi. Genel kurul
seçimleri yarın MMO`nun merkez hizmet binasında yapıldı. Genel Kurula
temsilciliğimizden MMO Genel Kurul delegeleri, Başkan Metin BIÇAKÇI, ve
Sekreter Coşkun YEĞEN katıldı.

Eski İstanbul Şube Başkanı ilter ÇELİK, Gaziantep Şube Başkanı Ali
PERİ ile birlikteyiz...


Bülent DEĞERLİ, Metin BIÇAKÇI ve Fulya BANKOĞLU... (Konu: Dönüşümlü Şube
çalışmaları)


Erzurum Eski İl Temsilciliği Başkanı
Abdulgafur Yeniay, Trabzon Şube eski Sekreteri Bülent DEĞERLİ,
Temsilciliğimiz Başkanı Metin BIÇAKÇI, Trabzon Şube Saymanı Fulya BANKOĞLU,
Gaziantep Şube Başkanı Ali PERİ genel kurul aralarında sohbet edip
değerlendirmelerde bulundu. |
ASANSÖRLER ARTIK PERİYODİK KONTROL EDİLMEK ZORUNDA |
TMMOB Makine Mühendisleri Odası Rize İl Temsilcisi Metin Bıçakçı odalarının
işlevleri konusunda gazetemize özel açıklamalarda bulundu. Bıçakçı bir çok
uygulamanın Rize`de doğru düzgün yapılmadığını belirterek yetkilileri
uyardı.
ASANSÖRLER ARTIK PERİYODİK KONTROL EDİLMEK
ZORUNDA
TMMOB
Makine Mühendisleri Odası Rize İl Temsilcisi
Metin Bıçakçı Asansörlerin piyasaya arzından
sonraki süreci ele alan ve bütün kullanım ömrü
boyunca uyulması gereken asgari kriterleri
belirleyen Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliği
18.11.2008 tarih ve 27058 sayılı Resmi Gazete’de
yayınlanmış ve 18.05.2009 tarihinde zorunlu
uygulamaya girdiğini belirtti. Bıçakçı, “Asansör
Bakım ve İşletme Yönetmeliği 05.11.2011
tarih ve 28106 sayılı Resmi Gazete’de
revize edilerek tekrar yayınlanmıştır.
Asansör yıllık
kontrolleri konusunda A tipi muayene kuruluşunun
belirlenmesi, kontrollere ilişkin bina
sorumlularına gerekli duyuruların yapılması ve
muayene kuruluşunun görevlendirilmesine ilişkin
düzenlemeleri içeren Asansör Bakım ve İşletme
Yönetmeliği ile A tipi muayene kuruluşu
belirleme ve görevlendirme sürecinde kurumunuza
yardımcı olması için Odamız tarafından
hazırlanan ve ekte (Ek-1/Ek-2) verilen
“Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliği
çerçevesinde Belediye Sınırları İçerisinde
Bulunan Yapılardaki Asansörlerin Yıllık Kontrolü
İçin Teknik Şartname ve Belediye Sınırları
İçerisindeki Asansörlerin Yıllık Kontrolü
Hakkında Sözleşme” hakkında Tüm
Belediyelerimizi bilgilendirmek üzere 8
Aralık 2011 tarihinde 15:00-16:30 saatleri
arasında Temsilciliğimiz eğitim salonunda bir
bilgilendirme toplantısı yapacağız.
Ülkemizde
asansörlerin projelendirilmesi, montajı ve
bakımı Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından
31.01.2007 tarihinde (Resmi gazete 26420)
yürürlüğe giren Asansör Yönetmeliğine göre
yapılmaktadır.
.
Halen yürürlükte bulunan
95/16/AT sayılı Yönetmelikte
Asansör imalat,
montaj ve bakım süreçlerinde çalışan
mühendislere yönelik açık bir düzenleme
bulunmamaktadır.
Son 6
yıldaki denetimlerin ortalamasına göre,
denetlenen asansörlerin yüzde 50 sinden fazlası
"kesinlikle kullanılamaz durumda.
Türk
Mühendis
ve
Mimar Odaları Birliği (TMMOB) Makina
Mühendisleri Odasının hazırladığı "Asansörlerde
Durum Raporu"na göre, Türkiye’de denetlenen
ortalama 2 asansörden 1’i "kesinlikle
kullanılamaz" durumda.
Bu tabloya
rağmen denetimin sınırlı kalmaktadır, geçen yıl
ülkedeki yaklaşık 200 bin asansörden sadece
yüzde 5’inin oda tarafından kamu denetimine tabi
tutulabilmiştir.
Çeşitli illerden toplam 38 belediyede
yapılan denetimlerde incelenen yaklaşık yüzde 50
si "kesinlikle kullanılamaz", yüzde 30’u
"eksikleri giderildikten sonra kullanılabilir"
ve yüzde 20’si "iyi" durumda olduğu
belirlenmiştir”dedi.
RUHSATSIZ BİNALAR TÜMÜYLE DENETİM DIŞI
Bıçakçı,
“Asansörlerin "bilinmeyen küçük bir yüzdesinin
de yetkisiz, yetersiz ve denetimsiz firmalarca
kontrol edilmektedir. Makina Mühendisleri Odası
(MMO) ve Elektrik Mühendisleri Odası’nın (EMO)
belediyelerle ortak protokol imzalayarak kamu
denetimlerinin, mesleki esaslara ve standartlara
uygun yürütülmektedir.MMO ve EMO’nun kamu adına
yürüttüğü kontrollerde, bir asansörün 132
ayrı noktadaki durumunu belirleyen bir
rapor düzenlenerek, "Eksikleri tespit edilen ya
da kullanılması sakıncalı görülen asansörler,
eksikleri giderildikten sonra ikinci bazen
üçüncü kez kontrol edilmekte ve
raporlanmaktadır. Yıllık kontroller, can ve mal
güvenliğini sağladığı gibi, işini doğru
yapmayan, uygunluk belgesi olmayan, gerekli
koşulları yerine getirmeyen bakımcı
firmaların tespit edilmesinde de etkili
olmaktadır" denildi. Özellikle piyasadaki
denetim boşluğunun eleştirildiği raporda, öne
çıkan bazı çözüm önerilerimiz şöyle: Asansör
Yönetmeliğinde, halen kullanılmakta olan
asansörlere ilişkin bir yaptırım bulunmuyor.
Yeni yapılan asansörlerde uygulanmakta olan
güvenlik kriterlerinin, kullanımdaki asansörlere
de uygulanması yönünde düzenleme yapılmalı.
Asansörlerin ilk denetimleri belediyelerce veya
valiliklerce yapılarak ruhsat verilmekte, odalar
ise ancak protokoller çerçevesinde
ruhsatlandırma süreçlerinde devreye girebiliyor.
Oysa Türkiye’de çok sayıda iskansız bina
bulunuyor ve bu binaların asansör denetimleri
yasal boşluklar nedeniyle yapılamıyor. Bu durum,
birçok binadaki asansörlerin topraklamasız,
emniyetsiz ve fren tertibatı bulunmaksızın
çalışması anlamına geliyor. Söz konusu binalara
ve denetimsiz asansörlerine yönelik de
çalışmalar yapılmalı.Her Yıl çok sayıda asansör
kazaları yaşanmakta bu kazalar yaralanmalara ve
ne yazık ki bazen de, ölümlere yol açmaktadır.
Daha dün; Eski Futbol Federasyonu Başkanı Haluk
Ulusoy ve Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Mehmet
Atalay’ında içinde bulunduğu asansör ; Topkapı`daki
Basın İlan Kurumu Genel Müdürlüğü`nde yere
çakıldı.Bu kazaların en aza indirilmesi için
mutlaka ve mutlaka asansörlerin periyodik
kontrollerinin yapılması şarttır.Bunun içinde
tüm yetkili ve sorumluları göreve çağırıyoruz.
Pazar Belediyesi ile periyodik kontrol , Çayeli,
Kalkandere, Fındıklı, Pazar belediyesi ile de
Ruhsat verilmesiyle ilişkin protokoller
imzalanmış ve bu konuda çalışmalarımız devam
etmektedir.Rize Merkez, Çayeli Belediyesi ilede
muhtemelen protokol imzalanacaktır” dedi.
|
Demiryolu Rize için gerekli |
Haber:
Rize haber, tanık haber, yöresel gazeteler, nabız |
LPG`li araçlarda
sızdırmazlık kontrolü |
Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) Makine Mühendisleri Odası
Rize İl Temsilcisi Metin Bıçakçı, LPG`li araçlar için gaz sızdırmazlık
raporu aranması zorunluluğunun kaldırılmasının, 2012 yılı Ocak ayı başından
itibaren gaz sızdırmazlık testlerinde ciddi bir düşüşe neden olduğunu
belirtti.
Bıçakçı, yaptığı yazılı açıklamada, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme
Bakanlığı Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğünce yayınlanan genelge ile araç
muayene istasyonlarında LPG takılı araçlar için en geç bir ay önceki tarihe
ait gaz sızdırmazlık raporu aranması zorunluluğunun kaldırıldığını, gaz
sızdırmazlık raporu bulunmamasının ağır kusurdan hafif kusura
dönüştürüldüğünü belirtti.
Bu durumun 2012 yılı Ocak ayı başından itibaren gaz sızdırmazlık
testlerinde ciddi bir düşüşe neden olduğunu ifade eden Bıçakçı, şunları
kaydetti:
``Yeni uygulama ile 2005 yılından önceki denetimsiz ortama geri
dönülmüş, özellikle son yedi yıldır gerçekleştirilen sistemli, disiplinli
denetim sayesinde oluşan yaygın güvenilirlik ortadan kalkmaya, halkın can ve
mal güvenliği ciddi bir şekilde tehdit edilmeye başlanmıştır. 2005 öncesinde
imalat, montaj ve kullanıma dair denetim ve kontrollerin yapılmaması,
araçların LPG`ye dönüşüm tadilatında standart olmayan malzemelerin
kullanılması gibi nedenlerden dolayı meydana gelen kazalarda önemli can ve
mal kayıpları oluşmuştu. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı`nın odamıza yaptığı
yetki devri sonucu bakanlık, odamız, TSE ve sorumlu sektör işbirliğiyle
sonun çözümlenmiş, kayıt dışı uygulamalar en aza indirilmişti. Bu da son
yedi yılda yakıt türü bilinmeyen araç sayısını 3.5 kat azaltmış, LPG yakıtlı
araç sayısı 3.5 kat arttırmış, bu duruma bağlı olarak LPG yakıtı tüketiminde
de artış gerçekleşmişti.``
Sızdırmazlık raporu vermeye yetkili kuruluşlar arasında 75 il, 24
ilçede sabit, 154`ü gezici olmak üzere ülke genelinde toplam 253 noktada
örgütlülüğe sahip olmaları itibariyle araç denetimlerinin çoğunluğunun
odaları tarafından yapıldığını anlatan Bıçakçı, şöyle devam etti:
``Odamızın uzman teknik personeli, sızdırmazlık testleri sırasında
araçlarda 85 noktada kontrol yapmaktadır. Ülkemizde yaklaşık 3 milyon 500
bin LPG`li araç bulunmaktadır. Yeni uygulama ile merdiven altı tabiriyle
anılan, uzman olmayan kişilerin çalıştığı kontrolsüz ve denetimsiz firmalar
piyasaya tekrar hakim olacaktır. Gerek kamu idaresi, gerek ilgili sektör,
gerekse ilgili esnaf ve halkımızı çok olumsuz etkileyecek olan bu uygulama
ile can ve mal güvenliği de büyük ölçüde riske sokulmaktadır. Bundan dolayı
odamız, ilgili genelge hakkında hukuki süreci başlatmıştır. LPG
sızdıramazlık testini sadece araç sahibinin isteğine bırakmak, diğer
insanları hiçe sayan bir tutumdur. Uygulama ile her gün binlerce araç LPG
sızdırmazlık testini yaptırmadan, eksiklerini gidermeden araç muayene
istasyonlarında periyodik muayenesini yaptırmakta ve trafiğe bir `tekerlekli
bomba` olarak salınmaktadır. Araçların trafikte tekerlekli bomba olarak
dolaşmasına izin verilmemesi ve bu yanlıştan bir an önce geri dönülmesini
için gerekli adımların atılmasını bekliyoruz.`
Haber:
haberciniz,
rize haber, zümrüt rize,
haberler.com,
güneysu haber,
gazete rize |
RİZE BELEDİYE BAŞKANI
İLE ASANSÖR ROTOKOL GÖRÜŞMELERİ |
17 Ocak 2012 tarihinde saat 08:30 da Belediye Başkanımız Sn. Halil Bakırcı
ile Asansörlerin periyodik kontrollerinin odamız tarafından yapılmasına
ilişkin, içerisinde konuyla ilişkin yönetmelikler, belgeler ve örnek
sözleşme ve şartnamenin de bulunduğu bir dosya sunduk. Bilindiği üzere;
Asansörlerin Bakım işletme yönetmeliği çerçevesinde her yıl en az 1 kez
periyodik kontrollerinin yapılması gerekmektedir.Belediye başkanımız konuyu
inceleyeceklerini ve 15 gün içerisinde bir sonuç'a ulaşacaklarını tarafımıza
ilettiler.Toplantıya Yürütme kurulu sekreteri Coşkun YEĞEN, saymanı Kahraman
UZUNALİ ve teknik görevlimiz İsmet ÖZKORUMAK ta iştirak etti.
 |
PAZAR BELEDİYESİ İLE
ASANSÖR PROTOKOLÜ |
Makine Mühendisleri
Odası Rize İl Temslciliği ile Pazar Belediyesi arasında,
‘Asansör Periyodik Kontrol
Protokolü’ imzalandı.
İmza töreninde açıklama
yapan Makine Mühendisleri Odası Rize İl Temsilcisi Metin
Bıçakçı, gerekli koşullara uymayan asansörler nedeniyle
ölümclü kazaların arttığını belirterek,asansörlerin piyasaya
arzından sonraki süreci ele alan ve bütün kullanım ömrü
boyunca uyulması gereken asgari kriterleri belirleyen
‘Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliği’nin Resmi Gazete’de
yayımlandığını ve zorunlu bir uygulama olarak yürürlüğe
girdiğini kaydetti.
Yönetmelik gereği
güvenli ve işletme yönünden uygun şekilde çalıştığının
tespiti için piyasaya arz edildiği tarihten sonra ilk yılın
sonunda, devamında ise yılda en az bir kere her asansörün
yıllık kontrolünün yaptırılması gerektiğini ifade eden
Bıçakçı, “Asansörlerin denetiminden yapının bağlı bulunduğu
belediye, belediye hudutları dışındaki yapılar için ise
valilik veya ilgili kanunlar çerçevesinde yapı ruhsatı
vermekle yetkilendirilen kurum ve kuruluşlar sorumludur.
Asansör yıllık kontrolleri ve asansörlere işletme ruhsatı
verilmesine ilişkin konuları düzenleyen protokol Pazar
Belediyesi ile ilk kez imzalandı ve yürürlüğe girdi.
Fındıklı, Çayeli ve Kalkandere belediyeleri ile asansörlere
işletme ruhsatı verilmesine ilişkin protokol ise geçen
yıllarda imzalanmıştı” ifadelerini kullandı.
Bıçakçı,
asansörlerin güvenli ve çalışır durumda olması
konusunda sıklıkla yakınmalar olduğunu dile getirerek,
“Gerekli koşullara uymayan asansörlerden oluşan ölümcül
kazaların sayısı gün geçtikçe artmaktadır. Kurulmakta ya da
kullanılmakta olan asansörlerdeki bu tehlikeli durumların
ana nedeni, bunların yapım ve kullanımları sırasında yeterli
denetimin sağlanmamış olmasıdır. Asansörlerin dinamik bir
işleyişe sahip olması, yapım sırasındaki yanlışlıkların
katlanarak büyümesine, yanlış ve amaç dışı kullanım
yıpranmanın ve bozulmanın artmasına neden olmaktadır” dedi.
Bununla birlikte; Fındıklı,
Çayeli ve Kalkandere Belediyemiz ile Asansörlere işletme ruhsatı
verilmesiyle ilişkin protokoller 2010 ve 2011 yıllarında imzalanmıştı.
Haber: Zümrüt Rize,
pazar53, haber53,Ajansrize,
Habergüven,zaman53
 |
Rize'de Asansörlerin
Denetimi |
Makine Mühendisleri Odası Rize il Temsilcisi Metin Bıçakçı, gerekli
koşullara uymayan asansörlerden oluşan ölümcül kazaların sayısının gün
geçtikçe arttığını belirtti.
Bıçakçı, yaptığı yazılı
açıklamada, asansörlerin piyasaya arzından sonraki süreci ele alan
ve bütün kullanım ömrü boyunca uyulması gereken asgari kriterleri
belirleyen Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliğinin Resmi Gazete'de
yayınlandığını ve zorunlu olarak uygulamaya girdiğini belirtti.
Yönetmelik gereği güvenli ve
işletme yönünden uygun şekilde çalıştığının tespiti için piyasaya
arz edildiği tarihten sonra ilk yılın sonunda, devamında ise yılda
en az bir kere her asansörün yıllık kontrolünün yaptırılması
gerektiğini ifade eden Bıçakçı, şunları kaydetti:
"Asansörlerin denetiminden
yapının bağlı bulunduğu belediye, belediye hudutları dışındaki
yapılar için ise valilik veya ilgili kanunlar çerçevesinde yapı
ruhsatı vermekle yetkilendirilen kurum ve kuruluşlar sorumludur.
Asansör yıllık kontrolleri ve asansörlere işletme ruhsatı verilmesi
hususlarında protokol ilk olarak Pazar Belediyesi ile imzalandı ve
yürürlüğe girdi. Fındıklı, Çayeli ve Kalkandere belediyeleri ile
asansörlere işletme ruhsatı verilmesiyle ilişkin protokol ise geçen
yıllarda imzalanmıştı."
Bıçakçı, asansörlerin güvenli ve
çalışır durumda olması konusunda Yaygın yakınmalar olduğunu dile
getirerek, şöyle dedi:
"Gerekli koşullara uymayan
asansörlerden oluşan ölümcül kazaların sayısı gün geçtikçe
artmaktadır. Kurulmakta ya da kullanılmakta olan asansörlerdeki bu
tehlikeli durumların ana nedeni, bunların yapım ve kullanımları
sırasında yeterli denetimin sağlanmamış olmasıdır. Asansörlerin
dinamik bir işleyişe sahip olması, yapım sırasındaki yanlışlıkların
katlanarak büyümesine, yanlış ve amaç dışı kullanım yıpranmanın ve
bozulmanın artmasına neden olmaktadır."
Haber: Zümrüt,
zaman53, haberrize, rizedeyiz |