Ayetel Kürsi Okumanın
Faydaları, Faziletleri, Yararları
MANASI: Allah’tan
başka hiçbir ilâh yoktur. O daima diridir (hayydır),
bütün varlığın idaresini yürüten (kayyum)dir. O’nu
ne gaflet basar, ne de uyku. Göklerde ve yerde ne
varsa hepsi O’nundur. İzni olmadan huzurunda şefaat
edecek olan kimdir? O, kullarının önlerinde ve
arkalarında ne varsa hepsini bilir. Onlar ise, O’nun
dilediği kadarından başka ilminden hiç bir şey
kavrayamazlar. O’nun kürsisi, bütün gökleri ve yeri
kucaklamıştır. Onların her ikisini de görüp gözetmek
O’na bir ağırlık vermez. O çok yücedir, çok
büyüktür. (bakara suresi 255.ayet Elmalılı hamdi
yazır meali)
(Kur’ân-ı Kerim’in Seyyidi ve en büyüğüdür.)
Tevhid ilmiyle alakalı en büyük Ayet-i Kerimedir.
Geceleyin inmiş olan bu Ayet-i Kerimeyi,
Efendimiz (SAV), Zeyd’i (RA) çağırarak yazdırmıştır.
Ayet-el Kû»rsi indiğinde, dünyadaki bütün putlar
ve krallar yere düşmüş ve başlarındaki taçları
yuvarlanmıştır.
Şeytanlar birbirleriyle çarpışarak kaçıp,
iblis’in yanına toplanmışlar ve ona bu karışıklığı
haber vermişlerdir.
Peygamber Efendimiz’in(SAV) Ayet-el Kû»rsi’de
bulunan “Yâ Hayyu – Yâ Kayyumu”, “Hayy ve Kayyum
olan Allah’ım Senin Rahmetinle yardım istiyorum”
buyurarak (üzüntü ve keder anında) ettiği duadır.
İsm-i Azâm olduğu da rivayet edilmekle beraber,
Ariflerin Sultanı Beyazıd-ı Bistami (RA) “Bu ismin
belli bir tarifi yoktur, lâkin sen kalbini herşeyden
boşaltıp, onu Allah’ın C.C. Vahdaniyyetine teslim
ederek istediğin İsimle zikret” buyurmaktadır.
Ayet-el Kû»rsi’de bulunan Esma-i İlahiye hiçbir
Ayet-i Kerimede yoktur. Çünkü bu Ayet-i Kerime’de,
bazısı açık, bazısı gizli olmak üzere onyedi yerde
Allah’u Teâlâ’nın İsmi geçmektedir.
Yatmadan okuyana Allah’u Teâlâ tarafından bir
koruma verilir, sabaha kadar hiçbir şeytan
yaklaşamaz.
Yâ RasulULLAH (SAV) Kur’ân-ı Kerimin hangi Sû»resi(derece
bakımından) daha büyüktür? Diye soran Sahabe’ye(RA),
“İhlâs Sû»resi” buyurdu. O Sahabe(RA) “Kur’ân-ı
Kerimde hangi Ayet(Fazilet bakımından) daha
üstündür.” diye sorunca, Peygamber Efendimiz(SAV)
“Ayet-el Kû»rsi’dir” buyurdu. (Darimi)
Ayet-el Kû»rsi’yi okuyan kimse yedi kalenin içine
girmiş gibi muhafaza edilir. Ayet-el Kû»rsi, Kur’ân-ı
Kerimin dörtte biridir.
Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “İlim sana olsun ey
Eba Münzir, Canım Kabza-i Kudretinde olan Allah’a
C.C. yemin ederim ki, muhakkak Ayet-el Kû»rsi’nin
bir dili ve ikide dudağı vardır ki, Arş’ın direğinin
yanında Melik-i (Müteâl olan Allah’u Teâlâ
Hazretlerini) takdis eder(O’na Tazimde bulunur.)” (Ebû»
Dâvud, Ahmed İbni Hambel)
Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Her kim, her farz
namazın arkasından Ayet-el Kûrsi’yi okursa, Cennete
girmekten onu ancak ölüm men eder.Her kim onu
yatacağı zaman okursa, Allah’u Teâlâ ona kendi evi,
komşusunun evi ve etraftaki evler hakkında güvence
verir.” (Beyhâki)
Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Bakara Sû»resinde bir
Ayet vardır ki Kur’ân Ayetlerinin Efendisidir.
Şeytan olan herhangi bir evde okunursa (şeytan) o
evden çıkar. (O Ayet) Ayet-el Kû»rsi’dir.” (Beyhâki)
Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Her kim farz namazın
arkasında Ayet-el Kûrsi’yi okursa, diğer namaza
kadar Allah’ın C.C. zimmetinde olur.” (Heysemi)
Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Her kim Ayet-el
Kûrsi’yi ve Bakara Sûresinin sonunu
sıkıntılı(kederli) anında okursa Allah C.C. ona
yardım eder” (Suyuti, Dürrül Mensûr)
(Şeytan, cinler v.s. şerli yaratıkların şerrinden
ve anne yada çocuğuna zarar vermelerinden yada
öldürmelerinden korunmaları için) Doğum yapacak
kadının, Ayet-el Kûrsi, A’raf 54. Ayeti sonuna
kadar, Felâk ve Nâs Sûrelerini okuyarak Allah’u
Teâlâ’ya sığındırılması gerekir(Hadis-i Şerifle
bildirilmiştir).
Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Sen Ayet-el Kûrsi’den
neredesin? O herhangi bir yemek veya katık üzerine
okunursa mutlaka Allah C.C. o yemek ve katığın
bereketini çoğaltır.” (Suyuti)
Efendimiz(SAV) Sûre-i Bakaranın sonunu(Amener
Rasû»lü) ve Ayet-el Kûrsi’yi okuduğu zaman gülerdi
ve “Onlar Arş’ın altındaki, Rahman’ın (Teâlâ)
hazinesindendir.” buyururdu. (Suyuti)
Seleme İbni Kays(RA) “Allah’u Teâlâ, ne Tevratta,
ne İncil’de, nede Zebur’da Ayet’el Kûrsi’den daha
büyük bir Ayet indirmedi.” (Suyuti)
Ayet-el Kûrsi, cinlere karşı kendisinden yardım
alınacak duaların en büyüğüdür. Ayet-el Kûrsi’nin
insandan şeytanları kovmakta çok tesirli olduğunu
söylemişler, ayrıca saralı kişiye, şeytanın
kendisine yardım ettiği sahir(büyücü), kâhin, falcı,
nefis ve şehvet ehli, zulüm ve gazab erbabı üzerine
sadakatle okunulduğunda onların şeytanlarını etkisiz
hale getirmekte de büyük gücü olduğunu
denemişlerdir. Ancak sadakatle okunması şartı
koşulmuştur.
Herhangi bir muradın hasıl olması için Ayet-el
Kûrsi 313 kere okunduğunda, dünya ve Ahiret
hakkındaki o istek Allah’ın C.C. izniyle hasıl
olur(ne bir eksik ve ne bir fazla okunmamalıdır bu
sayıların adedi çok önemlidir).
Cin musallat olan çocuğa 18 kere Ayet-el Kûrsi
okunursa BİİZNİLLAH şifa bulur.
Yemeğe okunursa yemek bereketlenir.
Devamlı okunursa unutkanlığı giderdiğini Hz Ali
(K.V.) buyurmuştur.
Evden çıkarken okuyan her işinde muvaffak olur ve
hayırlı işleri başarır. Evine gelince okursan iki
Ayet-el Kû»rsi arasındaki işlerin hayırlı olur ve
fakirliğin önlenir.
Bir kimse evinden çıkarken Ayet-el Kûrsi‘yi
okursa, Hakk Teâlâ yetmiş Meleğe emreder, o kimse
evine gelinceye kadar ona dua ile istiğfar ederler.
|