-
HARİTA PLAN ÖRNEĞİ VE İŞLEMLER
Harita Plan Örneği İşlemi İçin Gereken Belgeler
Tapu ve Kadastro Sicil Müdürlüğünde Harita plan örneği almak için gereken
belgeler nelerdir, tapu sicil müdürlüklerinden hangi belgeler istenmektedir.
Harita (plân) örneği 2010/4 sayılı genelgede; “parselin tapu plânından aynen
alınan örneğidir.” Şeklinde tanımlanmıştır. 2010/4 sayılı genelge plân
örneğini; talebe bağlı olarak kadastro müdürlüklerince yapılacak işlemlerden
olarak belirlemiştir.
Plân örneği isteminin yapılabilmesi için ilgilisinin kadastro müdürlüğüne
başvurusu yeterlidir. Tescili gerektirmeyen bir işlem olan plân örneği
istemi, kadastro müdürlüğünde tamamlanır.
1.Harita (plan) örneği istenen taşınmaz malın tapu senedi veya tapu kayıt
örneği
2. Taşınmaz mal malikinin kimliği ya da vekilinin vekaletname örneği ve
kimliği.
3. Taşınmaz mal malikinin temsilcisi vasi veya kayım ise mahkeme kararı ve
kimliği, veli ise vukuatlı nüfus kaydı örneği ve kimliği.
4. Talep sahibi şirket, vakıf, dernek veya kooperatif temsilcisi ise, yetki
belgesi ile kimliği.
5. Taşınmaz malın sahibi ölmüş ise talepte bulunanların mirasçı olduklarını
gösterir veraset belgesi ve kimliği.