• HARİTA PLAN ÖRNEĞİ VE İŞLEMLER

    Harita Plan Örneği İşlemi İçin Gereken Belgeler

    Tapu ve Kadastro Sicil Müdürlüğünde  Harita plan örneği almak için gereken belgeler nelerdir, tapu sicil müdürlüklerinden hangi belgeler istenmektedir.

     
    Harita (plân) örneği 2010/4 sayılı genelgede; “parselin tapu plânından aynen alınan örneğidir.” Şeklinde tanımlanmıştır. 2010/4 sayılı genelge plân örneğini; talebe bağlı olarak kadastro müdürlüklerince yapılacak işlemlerden olarak belirlemiştir.

    Plân örneği isteminin yapılabilmesi için ilgilisinin kadastro müdürlüğüne başvurusu yeterlidir. Tescili gerektirmeyen bir işlem olan plân örneği istemi, kadastro müdürlüğünde tamamlanır.

    1.Harita (plan) örneği istenen taşınmaz malın tapu senedi veya tapu kayıt örneği
    2. Taşınmaz mal malikinin kimliği ya da vekilinin vekaletname örneği ve kimliği.
    3. Taşınmaz mal malikinin temsilcisi vasi veya kayım ise mahkeme kararı ve kimliği, veli ise vukuatlı nüfus kaydı örneği ve kimliği.
    4. Talep sahibi şirket, vakıf, dernek veya kooperatif temsilcisi ise, yetki belgesi ile kimliği.
    5. Taşınmaz malın sahibi ölmüş ise talepte bulunanların mirasçı olduklarını gösterir veraset belgesi ve kimliği.