Şasi Tadilatı Araç Projesi

AİTM yönetmeliği hangi şasi tadilatlarına müsaade etmektedir ?

1- Komple Şasinin Değiştirilmesi :

 Komple şasinin veya araç tanıtım numarası bölümü olan kısmının yenisiyle değiştirilmesi gereken durumlarda tadilat,  araç imalatçısının bu konuda yetkilendirdiği servis tarafından yapılır.

 2- M kategorisi aracın N kategorisi bir araca dönüştürülmesi :

Yapılacak tadilatın projesi çizilir, kasa ilave edilecek ise AİTM yönetmeliğindeki üst yapı ile ilgili hususlar uygulanır.
Ayrıca

3- N  Kategorisi Kapalı Kasa (Van, Panelvan) Araçtan M kategorisine dönüşüm,

4- Çekiciden kamyona dönüşüm

5- Kamyonet veya kamyondan yarı römork çekiciye dönüşüm

Gücü müsait olması  kaydıyla kamyonet veya kamyondan yarı römork çekiciye dönüşümü.
Aracın şasi boyu kısaltıldığı takdirde, işlem standartlara veya araç üreticisinin tavsiyelerine ve Ek VII 1.20’ye  uygun olmalıdır.
Araç Kamyon halindeyken, fren ve elektrik donanımı römork çekmeye uygun ise, yapılacak tadilat esnasında oluşacak değişikliklerin uygun olduğu tesvik edilmelidir. Kamyon halinde fren donanımı römork çekmeye uygun değilse, tadilatın  Ek VII madde 1.9’a uygunluğu, onay kuruluşunun görevlendirdiği yetkili teknik servislerde tüm fren testleri yapılarak tevsik edilmelidir . Römork için hazırlanacak aydınlatma donanımı da Ek VII 1.20’ye uygun olmalıdır.
Takılacak beşinci teker,  5/1/2002 tarihli ve 24631 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Motorlu Araçlar ve Römorklarının Mekanik Bağlantı Tertibatları ve Bunların Araçlara Yerleştirilmesi İle İlgili Tip Onayı Yönetmeliği  (94/20/AT) veya ECE R 55 onaylı olmalıdır. Şasiye bağlantısı ana araç üreticisi veya beşinci teker üreticisinin talimatına göre yapılır.