Üçüncü dingil ilavesi, madde 3.5‟teki koşullar uyarınca, sadece N3 kategorisi araçlara uygulanır. Tadilat yolu ile araçlara 3 üncü dingilden daha fazla dingil ilavesi yapılamaz.
Ek IV Madde 3.6 gereği “Tamamlanmamış araç tip onay belgesi bulunan bir araç üzerinde, varyant ve versiyon seviyesinde yapılacak değişiklikler, ancak bu araç için 1 inci seviyede ulusal tip onayını almış imalatçısı tarafıdan gerçekleştirilebilir” hükmü yer aldığıdan, tamamlanmamış N3 kategorisi araçlara 3. dingil ilavesi tadilatı yapılamayacaktır.
4.6.2. Teknik açıdan müsaade edilen azami dingil ağırlığını geçmemek kaydıyla lastik ilavesi yapılabilir. Motorlu araçlarda lastik ilavesi tadilatı, araç imalatçısı tarafından belirlenen, dingil kapasitesinin ve aracın azami yüklü ağırlığının aşılmaması kaydıyla yapılacaktır.
4.6.3. Çok dingilli araçtan dingil çıkartılması, yeni azami yüklü kütle hesaplanarak yapılabilir. Tadilat sonrası, üretici firma tarafından belirlenmiş, her dingil üzerindeki teknik açıdan izin verilen azami kütleleri toplamı, aracın yeni azami yüklü kütlesi olarak alınacaktır.
4.6.4. Dingil kaldırma mekanizması takılabilir.
4.6.5. Üçüncü dingil ilavesi, dingil çıkartılması veya dingil kaldırma mekanizması ilavesi durumunda, frenlerin Ek VII madde 1.9‟a uygunluğu teknik servis tarafından tesvik N3 kategorisi araçlara uygulanan üçüncü dingil tadilatı (ilave ve değişiklik) hariç olmak üzere hiçbir aracın imalatçısı tarafından verilen azami yüklü ağırlığı yükseltilemez.
Orjinali 2 dingilli olan Mercedes-Benz (Atego) 15.17, Man (L70) 12.163, Renault Midlum 220.16 vb. araçlarda fren test raporu aranmadan üst yapılı olarak tadilat gösterilip, 3 dingilli olarak tadilat projeleri onaylatılmaktadır. Bu tür araçların tadilatlarında kesinlikle üçüncü dingil projeleri ve fren test raporları görülmeden sadece üst yapı tadilatı bile olsa projeleri tasdik edilmemelidir.
Üçüncü dingil ilavesi yapılan bir araçta, aracın yeni kütle ve yeni boyutlarına uygun yeni bir üst yapı kullanılması zorunlu hali dikkate alınarak üçüncü dingil ilavesi uygunluk belgelerinin yalnız başına kayıt ve tescil işlemleri için yeterli olmayıp mutlaka bir üst yapı tadilat projesi ile birlikte kullanılması gerekmektedir.
Üçüncü dingil ilavesi yapılan bir araçta, aracın dingili sökülmesi durumunda aracın orijinal uygunluk veya muadil uygunluk belgesi sunularak orijinal haline dönüştüğü teşvik edilirse fren testi raporu aranmayacaktır.
Herhangi bir şekilde orjinal 3 dingilli araca dördüncü dingil ilave edilmişse daha sonra ilave edilen dingil sökülerek orjinal 3 dingile tadil edilmesi durumunda Ek-VII madde 1.9 maddesine uygunluğu tevsik edilmelidir.
AİTM Ek: VII, Madde 1.3 Arkadan Çarpmaya Karşı Koruma, Madde 1.42 Yan Koruma
Çerçevesi ve Madde 1.20 Aydınlatma Tesisatı kontrolü, şase detayı, şasede uzatma veya takviye varsa şase takviye veya uzatma detayı, bağlantı detayları projeye eklenecek, kontrolü araç görülerek yapılacaktır.
Temel araç uygunluk belgesi aslı veya emniyet tarafından onaylanmış sureti (yoksa araca ait onaylı bilgi formu) projeye eklenecektir.